Adler Planetarium en de collectie

Adler Planetarium
Bron

Het Adler Planetarium is een openbaar museum gewijd aan de studie van astronomie en astrofysica. Het werd in 1930 opgericht door Max Adler, zakelijk leider in Chicago. Het bevindt zich op de noordoostelijke punt van Northerly Island aan de oever van Lake Michigan in Chicago , Illinois . Het Adler was het eerste planetarium in de Verenigde Staten en maakt deel uit van Chicago's Museum Campus, waartoe ook het John G. Shedd Aquarium en het Field Museum behoren. De missie van het Adler is te inspireren tot de verkenning en het begrip van het heelal. Het Adler Planetarium opende zijn deuren voor het publiek op 12 mei 1930. Voor zijn ontwerp kreeg architect Ernest A. Grunsfeld Jr. in 1931 de gouden medaille van het Chicago chapter van het American Institute of Architects. Het werd in 1987 uitgeroepen tot National Historic Landmark. Het Adler herbergt drie grote theaters, uitgebreide ruimtewetenschappelijke tentoonstellingen, de ruimtecapsule Gemini 12 en een belangrijke collectie antieke wetenschappelijke instrumenten en drukwerk. Bovendien beschikt het Adler over het Doane Observatorium, een van de enige openbare stedelijke observatoria die actief zijn op het gebied van onderzoek. Tot de buitenbeelden van het planetarium behoren Man Enters the Cosmos van Henry Moore (1980), Spiral Galaxy van John David Mooney (1998), en America's Courtyard van Ary Perez en Denise Milan.

Vertaalde tekst

Toegangsprijzen

3 – 11US$ 8,00
VolwassenenUS$ 19,00

Faciliteiten

We hebben geen informatie over de faciliteiten van Adler Planetarium.

Locatie & Kaart

South Lake Shore Drive 1300, Chicago

Ontdek alle musea in Chicago

Tentoonstellingen

Er zijn geen tentoonstellingen in Adler Planetarium gevonden.

Recensies van Adler Planetarium

Er is 1 beoordeling van Adler Planetarium.

• Geaggregeerde beoordeling

Deze beoordeling is gebaseerd op de waardering van dit museum op verschillende andere platformen.

Schrijf een recensie

Jouw recensie helpt anderen meer te weten te komen over goede en minder goede musea. Heb je Adler Planetarium bezocht? Schrijf dan hieronder je recensie! Lees voor het schrijven eerst de inhoudsrichtlijnen door.

Log in of maak gratis een account aan om Adler Planetarium te beoordelen.